هتل تاج محل

هتل تاج محل

هتل تاج محل بمبئی

این هتل در جنوب شهر بمبئی در منطقه کلابه ( Colaba ) و در مقابل دروازه هند بنا شده است . این بنا یکی ازبهترین و زیباترین بناهای هند و از هتل های معروف ، مجلل و بسیار گران قیمت بمبئی به شمار می آید . تاریچه این هتل بسیار جالب و شنیدنی است .

در زمان تسلط بریتانیا بر هند ، جمشید دی تاتا یک بازرگان  زرتشتی هندی  که بعدها که بعد پدر صنعت هندوستان لقب گرفت ، قصد این را داشت برای دو روز در هتل واتسن ، یکی از بهترین هتل های هند اقامت کند ، ولی به او اجازه ندادند چون هتل مختص فرنگی ها و سفید پوستان بود .این کار بسیار او را ناراحت کرد و بخاطر این اهانت تصمیم میگیرد هتلی بسازد که هتل واتسوت را تحت فشار قرار دهد . او با یک معمار انگلیسی و دو معمار هندی هتل کاخ را ساخت که در سال ۱۹۰۳ میلادی آن را افتتاح کرد و اجازه داد هندی ها هم مثله انگلیسی ها زیره یک سقف با هم اقامت کنند و هیچ نوع تبعیض نژادی و قومی برای میهمان هایش قائل نبود .

طی جنگ جهانی اول  ، وارثان جمشید تاتا ، این هتل را به یک بیمارستان تبدیل کردند . این بیمارستان دارای ۶۰۰ تخت خواب بود . خود جمشید جی تاتا در سال ۱۹۰۴ دقیقا ۱سال بعد از راه اندازی هتل در گذشت .

هتل تاج محل

هتل زیبا و باشکوه تاج محل

هتل کاخ تاج محل دارای ۵۶۵ اتاق است . ۱۰رستوران و سالن هایی برای ارائه انواع ماساژ درمانی سنتی هندی دارد . مسافران بریم ایندیا میتوانند  انواع غذا های متنوع را در رستوران این هتل سرو کنند .اتاق های هتل چشم اندازی به سوی شهر ، دریا و یا استخر دارند . داخل اتاق ها دارای تلویزیون ۳۲اینچ ، صندوق امانات و یک مینی بار میباشد . تمامی اتاق ها حمام ، تهویه هوا و اکانات بهداشتی نظیر شامپو و صابون میباشد . wiFi در تمام اتاق ها به صورت رایگان در اختیارتان قرار میگیرد . شما میتوانید برای ریلکس کردن از خدمات ماساژ و استخر این هتل استفاده کنید . این منطقه برای افرادی که به تاریخ علاقه دارن بسیار مناسب و جذاب است .

هتل برای بازدید از اماکن شهر یک راهنمای خصوصی را در اختیارتان قرار میدهد و شما به آسانی میتوانید از تفریح خود لذت ببرید .

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *