جراحی تضمینی انحراف بینی

جراحی تضمینی انحراف بینی

جراحی تضمینی انحراف بینی

انحراف بینی یکی از اختلالات رایج در افراد می باشد که می توان آن را به وسیله ی عمل جراحی اصلاح کرد. بسیاری از افراد کجی ظاهری در بینی را با انحراف بینی اشتباه می گیرند. منظور از انحراف بینی، کجی تیغه ی داخلی بینی است که به مشکلات متعددی منجر می شود. اما برخی از افراد تنها ظاهر بینی شان کج است.

در عمل جراحی برای رفع انحراف بینی تنها تیغه ی دماغ اصلاح می شود و در ظاهر بینی تغییری به وجود نمی آید. البته اگر افراد بخواهند ظاهر بینی خود را نیز تغییر دهند و عمل زیبایی سازی را انجام دهند، می توانند در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند تا هر دو عمل به طور همزمان انجام شود. در غیر این صورت در عمل انحراف بینی، تنها تیغه ی بینی اصلاح می شود. بسیاری از کلینیک های درمانی جراحی تضمینی انحراف بینی را انجام می دهند تا شما با اطمینان خاطر این عمل را انجام دهید.

جراحی تضمینی انحراف بینی

نکات قبل از عمل بینی

افرادی که تصمیم می گیرند عمل بینی را انجام بدهند باید حتما با پزشک خود جلسات مشاوره قرار دهند تا  نکات مهمی را قبل از انجام آن رعایت کنند. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی انحراف بینی و یا هر جراحی مربوط به بینی، دوری از دارو های رقیق کننده خون، مانند آسپرین می باشد. زیرا مصرف این دارو ها احتمال خونریزی حین عمل را افزایش می دهند. حداقل به مدت دو هفته قبل از عمل باید این دارو ها را کنار گذاشت.
  • روز قبل از عمل آب به اندازه ی کافی مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که حدود ۸ ساعت قبل از عمل جراحی نباید هیچ خوراکی و نوشیدنی را مصرف کنید.
  • نوشیدنی های الکلی و دخانیات می تواند اثر منفی روی عمل انحراف بینی بگذارد. به همین سبب باید قبل و بعد از جراحی آن ها را کنار بگذارید.
  • پوست صورت خود را از هرگونه کرم، لوسیون و هر ماده ی آرایشی تمیز کنید تا پوست به خوبی استراحت کند و بتواند نفس بکشد.
  • در روز عمل جراحی زیورآلات خود را کنار بگذارید و لاک  ناخن های خود را پاک کنید.

جراحی تضمینی انحراف بینی

راه درمان پولیپ بینی

پولیپ بافتی بسیار نرم است که در داخل سینوس ها و یا بینی به وجود می آید. این بافت های نرم می تواند بر اثر آلرژی، آسم و بیماری های دیگر به وجود آید. برخی از این پولیپ ها بسیار کوچک هستند و مشکلی برای فرد به وجود نمی آورند اما برخی از آن ها بزرگتر هستند و ممکن است تنفس را برای فرد با مشکل مواجه کنند. این پولیپ های بزرگ در برخی از موارد می تواند حس بویایی افراد را نیز از بین ببرد.

راه درمان پولیپ بینی متفاوت است. پولیپ های کوچک را می توان به وسیله ی دارو درمان کرد. اما موارد بزرگ تر را حتما باید به وسیله ی جراحی درمان کرد. هدف از درمان پولیپ بینی در واقع کوچک کردن آن می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *