مزایای کمک گرفتن از وکیل رایگان

مزایای کمک گرفتن از وکیل رایگان

مزایای کمک گرفتن از وکیل رایگان در موارد حقوقی مربوط به وقف

همانطور که میدانید، وقف در جامعه ی ما جز یکی از اعمال پسندیده به حساب می آید و افراد زیادی از طریق وقف اموال سعی میکنند تا به دیگر افراد نیازمند جامعه کمک کنند و حالت تعادلی در جامعه ایجاد شود. اما حقیقت آن است که ممکن است برای اموال موقوفه مشکلات فراوانی ایجاد شود و برخی از مشکلات حقوقی و قانونی باعث شوند تا موقوف علیهم نتواند استفاده کاملی از مال موقوفه داشته باشد. در چنین مواردی وکیل رایگان میتواند به افراد نیازمند و کسانی که توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارند، کمک کند تا مشکل حقوقیشان حل شود.

توجه داشته باشید که مشکل مالی و نبود بضاعت مالی در نیازمندان نباید باعث شود تا آنان حقوقشان مورد تضییع واقع شود. سوالی که اکنون ممکن است ایجاد شود آن است که موقوف علیهم کیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که موقوف علیه کسی است که از جانب صاحب مال موقوفه، این حق را بدست آورده است تا از مال موقوفه استفاده کرده و از آن بهره ببرد.

 

 

حضور وکیل رایگان در پرونده های مربوط به جرم ارتشا

هر زمان که وجه، مال یا سندی از جانب ماموران دولت و کارکنان و شاغلان در نهادهای عمومی پذیرفته شود و این اخذ مال کاملا مرتبط با انجام یا عدم انجام کارهایی در محل اشتغال آنان باشد، در حقیقت جرم ارتشا و انجام شده است. وکیل رایگان میتواند در پرونده های مربوط به جرم ارتشا حضور یابد و به افراد کمک کند تا برای احقاق حقوق خود از طریق محاکم قانونی اقدام نمایند.

با استناد به مفاد قانون مدنی میتوان در رابطه با انجام جرم ارتشا به این نکته اشاره کرد که کسانی که با تشکیل یا رهبری شبکه چند نفری به ارتشا مبادرت ورزند علاوه بر استرداد اموال کسب شده و رد آنها به دولت یا افراد به «جزای نقدی معادل مجموع آن اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی و حبس از پانزده سال تا حبس ابد» محکوم می شوند و در صورتی که مفسد فی الارض باشند مجازات آنها، «مجازات اعدام» خواهد بود.

اگر رشوه به صورت وجه نقد نباشد بلکه مالی بلاعوض یا به مقدار فاحش ارزان تر از قیمت معمولی یا ظاهراً به قیمت معمولی و واقعا به مقدار فاحشی کمتر از قیمت به مستخدمین دولتی اعم از قضایی و اداری به طور مستقیم یا غیر مستقیم منتقل شود یا برای همان مقاصد، مالی به مقدار فاحشی گران تر از قیمت از مستخدمین یا مامورین مستقیم یا غیرمستقیم خریداری گردد.

در صورت دادن و گرفتن سند پرداخت وجه یا تسلیم مال، مثل این که چکی بین طرفین رد و بدل شود، برگشت چک تاثیری در مسئولیت کیفری طرفین ندارد. زیرا به محض دادن و گرفتن آن سند جرم تمام شده محسوب می شود. در حقوق ایران پول دادن و پول گرفتن برای انجام ندادن یک کار غیر قانونی توسط مامور نیز رشا و ارتشا است. در تمامی این موارد وکیل رایگان میتواند نقش بسزایی را در حل و فصل انواع پرونده های ارتشا ایفا کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *